گاز نیتروژن

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

فروش اقساطی خودرو،لیزینگ خودرو،خرید خودرو لیزینگی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
manger
23:12
سه شنبه 13 خرداد 1399

منبع : گاز نیتروژن

گاز نیتروژن

استفاده از گاز نیتروژن در تولید کود و مواد تقویتی

سیانیدها از جمله سیانور از دیگر ترکیبات گاز نیتروژن به شمار می آیند که بی نهایت سمی و کشنده هستند.
روش VPSA : این روش مشابه روش PSA می باشد ولی چون فشار ورودی هوا خیلی کم است و خروجی دارای فشار پایین می باشد، استفاده از این روش با وجود راندمان بالا برای تولید گاز نیتروژن زیاد رایج نیست.
در کار با نیتروژن مایع بدلیل نقطه ی جوش فوق العاده پایین گاز نیتروژن و سرمایش وحشتناکی که از تغییر فاز نیتروژن از مایع به گاز ایجاد می شود می بایست دقت و احتیاط لازم را به کار برد و از دستکش و عینک مخصوص استفاده کرد.
کپسول های آلومینیوم : مهمترین ویژگی کپسول های آلومینیوم سبک بودن آن هاست که موجب استفاده گسترده ی آن ها بعنوان کپسوله ای پرتابل ( قابل حمل ) بخصوص در حجم های پایین شده است.

کپسول های استینلس استیل (S.S) : این کپسولها مخصوص گاز های است که دارای خورندگی و واکنش پذیری بالا می باشند، است.

کپسول های کربن استیل : این کپسولها بسیار پرکاربرد می باشند و برای گازهای اینرت ( بی اثر ) و واکنش ناپذیر مورد استفاده قرار می گیرند و دارای قیمت مناسب می باشند.
بازرسی شیر کپسول یا کپسول گاز : شیر کپسولها از نظر وجود شیر فلکه و سلامت آن و همچنین میزان خوردگی رزوه های شیر و متناسب بودن نوع شیر و نوع گاز محتوی کپسول مورد بررسی قرار می گیرد.
روش PSA( Pressure Swing Absorption) : در این روش هوای کاملا خشک و فشرده وارد فیلترهای مولکولار سیو با سطوح متخلخل می شود و از طرق اختلافی که در قطر مولکول ها وجود دارد جداسازی صورت می گیرد.
روش COLD BOX : در این روش هوا به مایع تبدیل شده و از طریق اختلاف در نقطه شبنم اجزاء تشکیل دهنده ، جداسازی صورت می گیرد.
استفاده از گاز نیتروژن در ساخت آمونیاک از طریق فرآیند هابر

نحوه ی استفاده از رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) : رگولاتورها بنا به نحوه ی استفاده به رگولاتور های خطی یعنی رگولاتور هایی که در مسیرهای لاین کشی و خط کشی شده استفاده می شوند و رگولاتور های سر سیلندری یعنی رگولاتور هایی که مستقیم بر سر سیلندرها تعبیه می شوند تقسیم می گردند

شایان ذکر است شرکت فاران صنعت تامین کننده رگولاتور گاز درااستار DRASTAR کره جنوبی می باشد که این رگولاتورها ( مانومتر ها ) قابلیت استفاده هم بصورت خطی و هم سر سیلندری را دارند.
برای ذخیره سازی و نگهداری گازها بایستی آنها را تحت فشار در سیلندرها و یا مخازنی که تحمل فشاری بالایی دارند نگهداری می شود به خاطر اینکه استفاده از آنها بصورت مستقیم از مخازن یا سیلندرهای گاز بدلیل فشار بالا امکان پذیر نیست و باید از رگولاتورهای کاهنده فشار استفاده نمود.
آمونیاک نسبت به آب ترکیب ساده تری است و در حالت محلول یون های آمونیوم (NH4+) را تشکیل می دهد. آمونیاک مایع کمی آمفیتریک می باشد و آمونیاک و یون های آمینه را که هردو نمک آمیدها و نیتریدها هستند، بوجود می آورد.
گاز نیتروژن با خلوص 99.9999% گرید 6 ، 99.9995% گرید 5.5 و 99.999% گرید 5 به فروش می رسد.

گاز آرگون با خلوص 99.9999% گرید 6 ، 99.9995% گرید 5.5 و 99.999% گرید 5 به فروش می رسد

گاز آرگون دارای وزن اتمی 39.948 gr/mol است.
تنفس بیش از حد گاز آرگون موجب سرگیجه ، تهوع ، بیهوشی می گردد و اگر این روند ادامه پیدا کند و فرد در چنین وضعیتی باقی بماند به مرگ فرد مصدوم منجر می شود.
استفاده از گاز آرگون بعنوان محیطی محافظ در ساخت بلورهای ژرمانیوم و سیلیکون
منبع : گاز نیتروژن

گاز نیتروژن یا ازت کوچکترین عضو از گروه پانزدهم جدول تناوبی است که نماد آن N و عدد اتمی آن ۷ است. گاز نیتروژن معمولاً به صورت یک گاز غیر فلزی، دو اتمی، بی اثر، بی رنگ، بی مزه و بی بو است که ۷۸% جو زمین را در بر گرفته و عنصر اصلی در بافتهای زنده است.
سیلندر گاز نیتروژن بدلیل خنثی و بی اثر بودن دارای شیر راست گرد می باشد .

گاز R410a با برند های اروپائی ،آمریکائی،هندی و چینی در بازار موجود است .

گاز R410a از 50% گاز R125 ( پنتا فلوئورو اتان ) و 50% گاز R32 ( دی فلوئورو متان ) تشکیل شده است .
R410a : (50% R-32 (CH2F2), 50% R-125 (CHF2CF3))
روش غشایی با تکنولوژی الیاف نانو MEMBRAIN : در این روش جداسازی به کمک تکنولوژی نانو صورت می گیرد که بسیار هزینه بر بوده و از نظر اقتصادی مرقون به صرفه نمی باشد.
در صنعت از گاز نیتروژن هم بصورت خالص و هم به صورت ترکیب با گازهای دیگر استفاده می شود .
شرکت فاران صنعت جزء معدود شرکت های در ایران است که ساخت سنتی پالت ها را کنار گذاشته و به جای اینکه تیوپ ها در قسمت منیفولد پالت به کمک جوش به هم وصل شوند از اتصالات با کیفیت بالا جهت این مهم کمک گرفته که در کیفیت و طول عمرپالت ها موثر می باشد.
در صورتی که سیلندر خریدار نیاز به خدمات داشته باشد و یا خیلی قدیمی باشد ما به التفاوت قیمت سیلندر و هزینه خدمات آن محاسبه و در صورت حساب فی مابین لحاظ می گردد.

گاز هلیوم یک گاز صد در صد وارداتی است و امکان تولید این گاز در ایران مقدور نمی باشد لذا مشتریان گرامی در صورت داشتن سیلندر می بایست سیلندر خالی را به شرکت فاران صنعت بدهند و سیلندر پر تحویل بگیرند که این عمل در اصطلاح معاوضه سیلندری می باشد.

پالت های سیلندری تهیه شده توسط شرکت فاران صنعت دارای اتصالات از جنس استنلس استیل (S.S) می باشد و با توجه به حساسیت تیم فنی و مهندسی شرکت فاران صنعت ترجیحا از اتصالات کره ای در ساخت پالت ها استفاده می شود مگر مشتری به درخواست خود خواستار اتصالات ایرانی باشد ( در ساخت پالت های سیلندری شرکت فاران صنعت به هیچ وجه از اتصالات چینی استفاده نمی شود ).
در صورتی که سیلندر خریدار نیاز به خدمات داشته باشد و یا خیلی قدیمی باشد ما به التفاوت قیمت سیلندر و هزینه خدمات آن محاسبه و در صورت حساب فی مابین لحاظ می گردد.
بسته به حجم، سیلندر های بدون درز قابلیت تحمل فشار 150 تا 200 بار را دارند.
سیلندر های شرکت فاران صنعت پس از آماده سازی و انجام رنگ آمیزی استاندارد و تست نشتیابی در مرحله آخر وارد تست فشار و سپس پلمپ شیر می شود، پس از آن گواهینامه( سرتیفیکیت ) سیلندر ها بر روی بدنه سیلندر الصاق می شود و سیلندر ها سلفون پیچ می شود ( شرکت فاران صنعت تنها شرکت گازی در ایران است که تک تک سیلندرها را جهت جلوگیری از آسیب رنگ آمیزی بدنه سلفون پیچ می کند ) و بسته به درخواست مشتری و تعداد سیلندر ها با رعایت نکات ایمنی لازم بصورت فله ای و یا پالت بندی شده برای مشتریان ارسال می کند.
سیلندر ها را بر اساس گنجایش آبی آنها نامگذاری می کنند 50 لیتری،40 لیتری،20لیتری، 10 لیتری،5 لیتری، 2 لیتری مثلا یک سیلندر 50 لیتری قابلیت ذخیره سازی 50 لیتر آب را دارد. حجم گاز ذخیره شده در هر سیلندر بسته به نوع گاز، حجم سیلندر و فشار گاز موجود در آن متفاوت است. مثلا یک سیلندر 50 لیتری گاز آرگون با 200 بار فشار حاوی تقریبا 16 کیلوگرم آرگون است درحالیکه مثلا یک سیلندر 50 لیتری گاز هلیوم با فشار 200 بار حاوی تقریباً 1.5 کیلوگرم هلیوم است. لذا این تصور که هر سیلندر 50 لیتری حاوی 50 لیتر گاز است صحیح نمی باشد.
سیلندر گاز یا کپسول گاز بدون درز که مخصوص گازهای فشار بالا می باشند از یک فلز یکپارچه تشکیل شده اند.

گاز نیتروژن عنصر اصلی اسیدهای آمینه و اسیدهای هسته ای است لذا ماده ای حیاتی برای ادامه زندگی به شمار می آید.
شیر سیلندرهای نیتروژن معمولا DIN6 و یا BS3 است.
استفاده از گاز نیتروژن در ساخت قطعات الکترونیک مانند ترانزیستور ، دیود و مدار یکپارچه
آمین ها ترکیبات جانشین آمونیاک می باشند .






تعداد بازدید از این مطلب: 94
بازدید : 94

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود